Delegationen: Når Delegate, der til delegeret

Der er nogle meget enkle vejledninger for delegationen.

De fleste mennesker stedfortræderen baseret på ikke ønsker at gøre noget. De bare gå ud til deres sekretær eller den nærmeste underordnede ordinat og bede dem om at gøre/finish projektet. Disse mennesker bruger delegation som et middel til at schlep off uønskede arbejde.

Næsten alt arbejde i enhver organisation er vigtigt. Det betyder ikke, at alt arbejde med i en organisation er A) sjovt at gøre eller B) spændende at gøre eller C) udfordrende eller D) enhver bestemt persons yndlings ting at gøre.

Så Hvornår kan du / skal du overveje at bruge delegation? Godt det indlysende er når bunken af arbejde er vokset til store skal udføres præcist og rettidigt. Dog kan du bruge delegation på andre tidspunkter.

Hvornår stress har fået til et niveau ud over administration.

Når du gentagne gange stall eller undgå specifikke opgaver.

Når du kender kunne andre mennesker gøre en bestemt opgave, meget hurtigere & langt mere proficiently end du vil lykkes at afslutte det.

Endelig kan du også vælge at bruge delegation blot som et redskab for motivation for medarbejdere, der viser potentiale for avancement.

Undertiden delegation ender som en gammeldags dag i byttehandel: “Hvis du gør ‘XYZ’; Jeg vil tage sig af ‘ABC’. Med denne type arrangement begge parter kan være til meget gladere med deres arbejdsindsats og produktivitet dag / uge.

Nu–der at uddelegere til: godt i stedet for at gå ud af døren office og at finde den første person, der skal tage ordrer fra dig – prøv tænker dette til gavn for både virksomheden og eget omdømme. Prøv denne orden–

Dem, der har talent & tiden

Dem, der har talent men ingen tid–(du kan bytte med dem)

Dem, der har omfattende mulighed for at blive uddannet & har tid

Dem, der har omfattende mulighed for at blive uddannet, men har ikke tid (igen kompromiser kunne arbejde)

—STOP–

Efter dette vil komme dig igen (dette er, hvad vi forsøger at fjerne)

Efter dette ville komme ingen evner men god tid (dette er ikke nyttigt eller tilsynsmæssige)

Efter dette ville komme nogen færdighed og ingen tid (igen–gør ikke dette)

For effektivitet og kvalitet – Prøv uddelegering i denne rækkefølge. Se dig omkring og gennemtænke disse kategorier. Sikkert har du mennesker inden for din virksomhed, der passer til disse kategorier. Og hvis ikke–komme til HR dept og se, hvad der kan gøres.

Indtil næste gang—alle bedst,

Kate

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *