10 tips til at reducere dine udgifter (og bevare dine kontanter)

1. reducere overtid. Overarbejde er dyre, men lidt forudseenhed af din arbejdsplaner vil gå en lang vej her. Den fest eller hungersnød cyklus, at mange virksomheder går igennem kan drive omkostningerne op uden en tilsvarende stigning i salget. Tricket er at holde et stabilt tempo med dit arbejde. Ellers skal finde du dig selv at behøve at betale overtid simpelthen for at holde fra mangler dine deadlines.
2. Opret et budget. Hvis du ikke har en, foretage en. Det kan synes som et tidskrævende projekt, men hvis dine penge er vigtigt for dig, så resultaterne bliver mere end umagen værd. Kort sagt, er et budget dit mest effektive værktøj til oprettelse og nå dine økonomiske mål.
3. pleje en omkostningsbesparelse kultur. Alle kan og bør tage finanspolitiske ansvar for deres arbejde. En måde at gøre dette er at inddrage alle i budgettet. Et budget er ikke bare et værktøj til at styre. Gøre alle dine medarbejdere ansvarlige for de linjeelementer, der påvirker dem. Eksempelvis kan en office administrator være ansvarlig for at holde din office supplies på målet med dit budget.
4. spille spillets”besparelser”. Mødes en lille team af medarbejdere og gÃ¥ gennem din resultatopgørelsen linje for linje. Dit mÃ¥l er at komme op med 3 ideer for at spare penge for hvert linjeelement. Det vil være vanskeligt for nogle varer, men tænke udenfor boksen pÃ¥ dette. De behøver alle at være ihændehavere. Gøre det en Ã¥ben brainstorm og fortælle dit folk, ingen idé er en dÃ¥rlig idé. Du kan prioritere og gennemføre de top 10 ideer, nÃ¥r du er færdig.
5. forhandle og genforhandle alt. Du kan blive overrasket over resultaterne. Næsten alt er til forhandling. Selv din bankgebyrer er omsættelige, hvis du laver nok forretninger med dem. Tricket er at se transaktionsspecifikationskoder fra din leverandør perspektiv. For eksempel, selv om du ikke køber i store partier, vil du kan muligvis forhandle en mængderabat på materialer, som du køber i løbet af et år. Dybest set, du sikre din virksomhed mod en rabat.
6. mindske dit affald. Alle virksomheder har affald… spildte materialer, spildt tid, spildte indsats, spildte penge, spildt medarbejdere og sÃ¥ videre. Gøre affald fjenden. Alle i din virksomhed skal lære at identificere den og tage skridt til at fjerne den. Du vil aldrig have en perfekt effektiv business, men sÃ¥ længe du er i erhvervslivet, der bør være dit mÃ¥l.
7. fald din beholdning. Derved kan kræve strømlining af nogle af jeres forretningssystemer, men hvis du bære overskydende beholdning simpelthen fordi du muligvis det som nogle point, din opsparing vil være mere end umagen værd.
8. go green. Du kan reducere dine udgifter til nytte ved at blive en “power smart” business. Slukke lyset, nÃ¥r de ikke er nødvendige; automatisk skifter vil hjælpe med dette. Brug energieffektiv belysning. SlÃ¥ varme og a/c fra pÃ¥ weekender og/eller aftenen. Ikke bruge kopimaskine, medmindre du har til. Og sÃ¥ videre. Giv dit elselskab et opkald for flere ideer.
9. spare penge gennem partnering. Der er mange måder at partner med et andet selskab til gensidig fordel. En måde er at dele markedsføringsomkostninger ved at skabe en fælles kampagne med en gratis business. For eksempel, en ejendomsmægler firma kan sætte på et fælles seminar med en mortgage broker, eller en gruppe af butikker i samme område kan organisere og fremme et fortov salg. Hvis du bruger din fantasi, er mulighederne uendelige.
10. reducere dine tilgodehavender. Dit første skridt er at standardisere din tilgang. Det er nemt at udvikle en effektiv samlinger system. Hvad er svært stikning til det. Det er fordi vi ikke ønsker at risikere at fornærme vores kunder. Men du kan bede om penge uden at være uhøflig, og desuden hvis du har opfyldt din del af aftalen er det kun fair at kunderne opfylder deres del. Så være høflig, men være direkte. Jo, det er dine penge, og du bør ikke være tvunget til at låne det ud mod din vilje på ubestemt tid. Især hvis du ikke opkræve renter eller sene gebyrer.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *